torsdag 30. oktober 2008

I går fikk jeg tid til en skikkelig treningsøkt, ikke bare små øktene i hagen og kjøkkenet. Nicela går på danseskole på onsdager, er ferdig halv 6, så da reiste jeg til halden og trente sammen m noen i konkurransegruppa som skal på stevne 15nov. Selv får jeg ikke stilt opp den dagen for da er det danseoppvisning på danseskolen til Nicki, blir moro det også, 4-5åringer som skal danse for oss, blir moro :)

Når dansetimen var over så fristet det ikke akkurat å reise ut å trene hund, regn og hagl om hverandre, men hadde så dårlig samvittighet ovenfor bikkjene så bet tenna sammen og tok m meg begge to. Gubben ble hjemme m Nicki, blir lange dager for henne da hun først er i barnehage, så hjem å spise/slappe av litt før det er rett ut på hundekurs eller danseskole, så igår fikk hun resten av kvelden fri til å bare kose seg hjemme alene m pappa :)

Når jeg kom til halden var Kim, Kate og Tine på plass, Siw plukket jeg opp på veien.

Ble noen flotte økter, veldig fornøyd m begge hundene. Kim, Kate og Tine reiste hjem før meg og Siw, de mistet visst litt treningslyst når det datt vann fra himmelen, pingler hehe ;))) Meg og Siw ble ett par timer etter de dro.

Når vi først var igang så storkoste jeg meg, Kilah var helt m og hadde perfekte økter, gikk gjennom kl 1 øvelsene + at jeg begynte å trene inn riktig avlevering av apport, gikk kjempeflott de to første øktene, avsluttet etter en perfekt avlevering og byttet hund. Lita var super tent og helt i hundre, måtte jobbe litt kontrollbit m henne så hun roet seg litt, men for en iver, trente m godbit, men hun var like tent som m leke, hun gikk så og si perfekt m meg, men det jeg må trene mer på er ståkommandoen, hun har ikke bråstoppen som Kilah har, men det blir ikno pes, par tre økter m dette så er den nok på plass :)

Etter Lita økt, var det ny Kilah økt, da hadde hun fått stått å giret seg opp litt mens jeg trente Lita, er bare så moro å trene hunder som er så tente på trening :) Men apporten denne gang ble misslykket, hun kom inn på plass men slapp apporten, fikk henne til å plukke opp og avlevere og forsøkte igjen...m samme resultat. For at ikke Kilah skulle miste motet avsluttet jeg når hun på ny plukket opp og leverte, gjør et nytt forsøk neste gang, har god tid vi :)

Selv om jeg nå har fått meg handler til Kilah, ei jente som har drevet m juniorhandling i mange år og som er m i NM i juniorhandling :), så har jeg lyst gå lydigheten m Lita, hun er bare helt fantastisk å jobbe m, bare hun får lært seg litt selvkontroll m meg også, Kenneth har god kontroll, men så er det jo alltid han som har trent henne, så det ser jeg ikke på som noe problem, bare en moro utfordring. Hun tyvstarter både på apport og innkalling fra sitt, men etter noen runder så fikk vi det da til, så må bare fortsette å trene på dette :)

Om bikkjene fortsetter denne trenden og oppfører seg slik i ringen, ja da gleder jeg meg virkelig til neste stevne, ser frem til opprykk på dem begge ;)

Var deilig å komme hjem, kle av seg våte klær og i pysj, under pledd på sofaen og Greys Anatomi, bikkjene og jeg herlig slitne, det er gjerne noe av det beste m trening, det å komme hjem, slitne og rolige hunder og jeg sliten m god samvittighet :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vill bara önska er en trevlig helg!!! =)

Puss på "snoka" till Lita från Izac ;-)

Kram Ia