tirsdag 11. november 2008

Var på hytta i helga...og nå tror vi nok at det var en spøkelsemus. Var jo på hytta på onsdag og la ut feller og gift. Men når vi kom på fredag var det 0 mus i fellene og ikno musebæsj, ingen tegn på mus i det hele tatt, merksnodige greier, hele helgen hverken så eller hørte vi noe mus, så konklusjon, spøkelsesmus, jepp jepp, føles litt bedre det ;)))

Hadde en nydelig helg da, var meningen vi skulle forsøke oss på nattspor, menneh...etter å ha vært i skogen 4-5 timer på dagen så orket vi rett og slett ikke, bikkjene lå som slakt de også så tror de var like slitne, så da koset vi oss m god mat å sånn istede. ikkjene fikk ett spor hver på søndag før vi reiste hjem istede...oh grøss og gru...glad vi ikke tok nattspor for Kilah var ikke m i det helle tatt, avbrøt sporet på henne, er første gang hun har tullet i sporet siden hun begynte 4mnd gammel, men tilbakeslag skjer, så da får vi bare gå litt tilbake i treningen så fikser nok det seg, optimist som alltid jeg :)

Har nå begynt m 3 nye øvelser Lita og Kilah skal trene på, stå fra sitt, avstandskommando og neseprøve. Har kun hatt 1 økt, igår, har ikke kommet så langt idag. Tror dette skal gå like greit som de forrige øvelsene, de var begge kjempeflinke igår og virket som de begynte å skjønne øvelsene. Neseprøva var jeg mest spent på, Kilah plukket opp en etter en men slapp når jeg ikke reagerte så plukket hun riktig pinne og jubel i taket (på denne øvelsen brukte jeg faktisk klikker ;))  Lita løp rett ut til riktig neseprøve og leverte...oki...bra det da men...hun snuste ikke på pinnene engang, bare hentet riktig, gjorde dette to ganger...hmmm. må være tilfeldig.

Fikk testet ut de forrige øvelsene ute blandt forstyrrelser igår på konkurransetreninga, det gikk kjempegreit, så stolt mor ja :)

Danica har vært mye i tankene mine i det siste, savner henne ennå, men godt å vite at hun nå har det bra og er smertefri, har jo fått fortalt av 2 mediumer at hun er m meg. Var noen sprøe opplevelser igrunn, første gang var jeg på sånn storseanse, var vel en 5o personer med, 7-8 stk som ble "kontaktet" fra åndeverden, deriblandt meg hehe min bestefar som døde når faren min var 12 år, så jeg har aldri hilst på han, tok kontakt m meg, alt mediumet fortalte stemte på en prikk, så ja jeg tror faktisk på det, hvordan ellers kunne hun vite at min far var døv på ene øret og at han som liten hadde store komplekser for sine lange øyenvipper haha bestefaren min mente på at en vanlig jobb ville "tatt livet" av meg (å så enig) at jeg skulle fortsette den veien jeg hadde startet (altså m hund) og at jeg måtte vie mer tid til det alternative da jeg hadde mange skjulte evner (sier du det hehe) men når mediumet skulle avslutte sier hun...men hei, vent litt, dette var rart, det kommer en hund til meg..en stor svart hund (uff, nå begynner jeg å grine igjen) Hunden (Danica) fortalte at hun når hun levde hadde store smerter i hoftene, men at hun nå hadde det veldig fint og hun var alltid m meg og ville formiddle masse kjærlighet, hun hadde hatt det veldig godt hos meg til tross for smertene. Jeg trenger vel ikke å si at tårene strømmet, min kjære elskelig Danica, andre folk bemerket ofte for en fantastisk kontakt og samarbeide vi hadde. Men det som var litt sært, jeg var den eneste som ble kontaktet fra den andre siden som gråt...og det var over en hund..sier litt om hva disse skapningene betyr for oss. Mediumet hadde aldri opplevd før å bli kontaktet av et dyr, så var en helt ny erfaring for henne også.

Neste gang jeg fikk høre at hun var m meg, var jeg på privat time hos et medium, etter at hun hadde fortalt om meg og mine plager på kropp og sjel og alt det der, sier hun: du har også en hund v din side, en stor svart hund, forteller det samme som første mediumet og at Danica alltid var v min side, vi hadde også levd sammen i ett tidligere liv og hun ville en dag komme tilbake til meg iløpet av dette livet og når hun kom, så ville jeg vite det... :)

For de som ikke vet hvem Danica var så var det tanta til Lita, importert fra Danmark. To år gammel ble hun røntget og det viste seg at hun ikke hadde hofteskåler så hun fikk reise til de evige jaktmarker mens hun lå i narkosen. Jeg og danica var utrolig sammensveiset, hun gjorde absolutt ingenting uten mamma, nektet å gå i trapper om det var noen andre som gikk m henne, så da var det bare å vente på mamma, nektet å gå tur m andre osv osv, fikk jo selvfølgelig en forklaring på det, jeg var hennes store trygghet og iom hun hadde slike smerter stolte hun kun på meg, og jeg som trodde hun kun bare var mammadalt...har enda forferdelig dårlig samvittighet ovenfor henne at jeg ikke skjønte at hun hadde smerter, men hun var utrolig dyktig på å skjule det, men jeg skulle ha fått misstanke, jeg ser jo det nå i ettertid :(

Over til noe litt mer hyggelig, idag skal vi ha avsluttning på valpekurs og hverdagslydighet, blir morsomt, skal jo gjøre litt ut av det, så blir det spennende å se hvem jeg får med videre på kurs :) Gruer meg litt til å gi fra meg sarpsborg avdelingen, men pga helsa så er jeg bare helt nødt, ikke kan jeg gå og stå for lenge om gangen, ikke skal jeg være ute når det er kaldt eller fuktig...jadda..livet er herlig dere :/ noen av kursene kommer jeg til fortsette å holde, men blir sånne kortvarige kurs og på sommeren kan jeg jo holde noen :) men det skal bli deilig m mer fritid også da, mer tid til egne hunder :)

Ingen kommentarer: