tirsdag 27. januar 2009

hahaha stevne sa jeg...men sirkus hadde vel passet bedre -ler- på fredag så jeg bloddråper på gulvet, hmmm, Lita fått løpetid? Neida, Kilah som hadde det, ok, ingen stevne på henne :( da fikk vi starte m Lita da, hadde jo vært gøy om hun fikk opprykk til kl2 før parring...... natt til søndag ble gubben dårlig (kansje det var nerver... ;))) hvertfall ble lite om noe søvn den natta, gubben fortsatt dårlig form på søndag så ok, da får jeg starte m henne...

Jaggu...på startnr vi hadde fått sto det at vi skulle inn som nr 20 tror jeg det var, men når vi kom og fikk "blekka" står det at Lita skulle starte som nr 5...det var jo synd for den gruppa hadde allerede startet da vi kom ca 10min over 9, men trodde jo vi hadde god tid. Nåja, jeg bestemmer meg for å avklimatisere lita og trene litt og gi beskjed om feilen, så fikk vi sikkert gå senere.

Lita ja...hun er som smør i fingra mine hjemme når vi trener (klassisk? hehe) men...ett sted jeg hadde bomma, hun fantes jo ikke vant m at jeg håndterte og trente henne andre steder enn nettopp hjemme, og det merktes ja..hun var kun opptatt av alt annet som skjedde rundt henne, jeg kunne dra frem kongen og hun var helt m, men hun ble overgiret så jeg la den pent i lomma igjen, Lita var høyt nok oppe fra før. Veide mye for og imot om jeg i det hele tatt skulle starte m henne, hun fantes jo ikke fokusert på meg i det hele tatt, så jeg bestemte meg vel egentlig for at jeg heller skulle bare trene m henne og roe henne. men da plutselig ble nr vårt ropt opp, var helt på slutten og nest siste gruppe, ok..ja eller nei...shit happens, ja!

Tannvisning gikk strålende, men i fellesdekken fikk hun blikk kontakt m collien v siden av seg, ånei, nå reiser hun seg tenkte jeg...og ikke før tenkt, så gjort, reiste seg og skulle begynne å invitere collien til lek...jajamen...
Lineføring, jepp, ble MYE lineføring ja, 0 fokus på meg, kun alt annet. Fri v fot, der gikk det ikke så aller verst faktisk og nå begynte hun å fokusere mer på meg. Innkalling fra sitt, helt nydelig men skjev sitt. Dekk fra holdt, helt greit, og nå var Lita veldig fokusert på meg...hun var så fokusert at hun fulgte etter meg under stå under mars...jaja 0 der også. Hopp over hinder, meget bra til lita å være for her pleier hun å komme langt i forkant, så den var overraskende, men dog, m 2 nuller så var det ikke akkurat noe å hive hatten i været for, men...vet hva jeg er nødt for å gjøre nå, og bedre lykke neste gang, så tar erfaringen som ren trening både for meg og Lita ;)

Etter stevnet hentet vi Abby, nå er det ikke lenge til valpene er her, kan komme når som helst nå. har fått ordnet valperommet så alt er klart til fødsel og valper :)

Ingen kommentarer: