onsdag 24. september 2008

Da har jeg litt tid til overs til å skrive litt her igjen, døgnet skulle virkelig hatt flere timer, alt går i ett om dagen, men nå har jeg fri ett par uker fra kurs hvertfall, så det hjelper på litt. Skulle vært på hytta, lenge til neste gang da vi har fullt opp i helgene til langt ut i oktober, får se om jeg får tatt meg en tur denne eller neste uke, men først....husopprydding og vasking, står litt på hue her nå så får ta et skippertak, kjedelige greier ,p

Torsdag var vi på Sessvollmoen på omvisning, var kjempeinteressant og se, også hadde de demonstrasjon fra militærets hundeskole blandt annet, det var gøy, bilder kommer så snart tanta mi får sendt de over. Også gikk jeg og guttungen rundt i lastebil...kjempeskøy. 2 ganger gikk vi rundt før vi landet på taket, hadde ingen problemer m å ta av beltet, men så skulle jeg finne døråpnern, da vart jeg litt forvirra ja, skal ikke mer til nei haha

Tror nok guttungen har det meget bra på sessv. han stortrives hvertfall og det er bra slik han måtte stå på for å komme inn. Han ble jo m videre på hver opptaksprøve...så fikk han kyssesyken....legen på befalsskolen ville sende han hjem opptil flere ganger og han lå på sykestua i nesten en uke, men tydelig så så de potensialet hans for skolesjefen og disse (er ikke helt inn i dette jeg da) ville ikke slippe han hjem, ett år til neste inntak, så de fikk ordnet m at Kim Remi skulle ha teori frem til han ble friskmeldt, var mye frem og tilbake den tiden, alt fra håp til skuffelser, ikke bare bare å komme inn på befalsskolen nei, så er kjempestolt av han :)

Fredag reiste vi til tønsberg, rottis klubbens jubileumsutst. var en flott dag på lørdag og utstilling, mer om det kan du lese på våre hjemmesider og begivenheter på forumet :)

Har jo såvidt nevnt litt her om forvarsler, synes ikke så veldig om det siden jeg aldri vet hva som er fantasi og hva som er reelt, men nå har disse forvarslene gått videre...før var det kun meg selv jeg fikk varsel på (hvis man ser bort fra forvarslene jeg fikk for mange år siden om naturkatastrofer da, men det blir litt annerledes) forrige uke fikk jeg ikke sove, så lå tenkte på ikkeno (som jeg er flink til ,pPp) får plutselig opp en kiste i en begravelse, så en gutt liggende på bakken i en blodpøl, deretter får jeg opp navnet Alexander. Tenker ikke så mye mer på det. Men natt til søndag våkner jeg dyvåt av svette og alt jeg tenker er Alexander, bruker litt tid på å huske hvor jeg hadde det fra, men kommer på episoden forrige uke. Sover dårlig resten av natta. Mandag står jeg v kassa på Kiwi, VGs overskrift lyser mot meg: Thomas Alexanders siste ord... (20år gammel, knivdrept natt til søndag) jeg ble helt satt ut, ja jeg ble skremt og fikk en vond klump i magen flere timer etterpå, var grisekjipt rett og slett, dette vil jeg ikke, ille nok når det gjaldt meg selv om jeg ikke skal få død og fordærvelse om andre mennesker også. skikkelig uhyggelig ja :(

På lørdag skal Kilah ta k test og bruks kåring, Lita skal ta bruks kåringen. Var meningen de også skulle ta ferdselsprøven, men det kan bli mye på en helg for dem og vi har ikke fått trent på lydighetsprogrammet her så det får vi ta siden. Kilah, som da skal etter rasebeskrivelsen være lydfølsom, er jeg veldig spent på skuddet, resten tror jeg skal gå bra, men skuddet er jeg veldig usikker på. Hun har jo vært i nærheten av skudd før uten å bry seg, men her blir det jo litt belastninger før skuddet kommer, så spent her jah. Akkurat nå har vi apport trening, hun kommer jo alltid tilbake m leke jeg kaster, men har aldri trent avlevering, så det er prioriteringen her om dagen, resten av lydigheten og spor delen tror jeg skal gå helt fint, så er bare å få på plass apport også, hun må bare skjønne at hun ikke skal ha noen seiersrunde rundt meg før hun kommer for å ha drakamp ;)))

Avsluttet valpekurs igår, alle 8 kjempefornøyde og blir m videre på hverdagslydighetskurs, det er bra :) men må dele opp hverdagslydighetskurset neste omgang da vi er 13-14 kursdeltakere og vi har kun 8 pr instruktør slik at vi får tid til hver og en deltaker individuelt også. Neste runde skal jeg også ha m ei på opplæring, blir spennende :)

Ingen kommentarer: