lørdag 25. desember 2010

Nå føler jeg at jeg har forsømt bloggen min helt her :( Men har vært en hektisk periode og har rett og slett ikke hatt ork til å skrive her, som mange vet sliter jeg jo en god del med helsa og skal ikke så mye til før jeg er helt utkjørt og da får jeg enda større konsentrasjonsproblemer enn jeg allerede har, men nok om det, siden her handler så langt ifra om min helse ;)

Mye har skjedd hos oss siden sist, Lita fikk 11 valper, alle født iløpet av 3 timer, så her gikk det fort :) Dessverre så døde ene valpen iløpet av første døgnet, bare svant hen og sovnet stille inn. Resten klarte seg og er friske og raske individer. De ble født 14.oktober. Nå er valpene 10 uker og alle er solgt, bortsett fra ene tispa som vi beholder selv :D Hun heter Arcanorums Gicca Alita, oppkalt etter sin tanta, Danica som Nicela kalte Gicca og sin mor Lita, men til daglig kalles hun Xi, enkelt og greit :) hun er superskjønn og det var noe v henne fra hun var ca 2uker som gjorde at jeg knyttet meg spesielt til henne, det har ikke skjedd før med noen av kullene, klart jeg har hatt favoritter, men ikke på samme måte som m Xi, så hun måtte jo så klart bare bli her, skal bli supergøy å trene opp en rottweiler igjen :)

Fra dette kullet ble 3 valper solgt til Sverige faktisk, ene for parringen med Viggo, så det er kjempemoro :) Disse skal trenes innen bevakning, tjenestehund i svenske forsvaret, RIK, lydighet, og utstilling, så blir spennende å følge disse :) Resten har kommet til aktive hundemennesker, En hanne solgt til vår forvert som har Ira (Essence) og skal trenes opp innen Norske Reddningshunder og utstilling, ei tispe ble solgt til en familie som hadde valp fra oss fra F-kullet, forrige kull til Lita, da de dessverre mistet herlige Fanica pga blodkreft, så utrolig trist og urettferdig :( Disse er veldig aktive innen bruks og lydighet. Tispe solgt til en familie som ønsker å trene henne opp til Norske reddningshunder, hanne solgt som "hestekompis" gårdshund og utstilling, tispe solgt til noen som driver omplassering og skal bli "pedagog" hehe ;) Og ei tispe solgt til de som har Abby fra vårt A-kull og skal drive med lydighet og bruks :) Gleder meg masse til å følge dette kullet, er mye bra her og det sa også testeren som testet de 7uker gamle, et helt topp kull mente han så stoler på det ;)))))

Siste helg i november var Nordisk utstilling i Lillestrøm, vi var der hele helgen, men stilte selv kun Kilah + de to forhundene vi har ute ble stilt. Dessverre ble det blå sløyfe og rett ut på dem, men hadde ikke forventet at de skulle gjøre det så bra uferdige som de er, men fikk super kritikk da, hva de røk ut på vites ikke ;))) Så Kilah da.....vi jobbet iherdig m å få opp halen hennes før hun skulle i ringen, og etter mye lek og godbiter så kom den og hun løp som en drøm i ringen....helt til hun begynte å halte!!! Pokker, det var det, kommer ikke videre m en haltende hund :( Foten ble sjekket, men vi fant absolutt ingenting og ikke lenge etterpå så gikk hun så fint atte, så var nok et overtråkk hun hadde klart, typisk.

Blir mye innetrening om dagen, pga kulden får jeg ikke vært ute, da kommer lungebetennelsen og det har vi ikke tid til, så da blir trening på stuegulvet, blir godt når våren kommer, da skal jeg på valpekurs m Xi og Nicela skal med Kilah, så det blir moro :) Xi skal trenes innen RIK programmet.

Neste rottweiler kull vil ikke bli før våren 2012, men vi planlegger Kooiker kull til våren/sommeren, moro prøve et kull av annen rase også :)

Med det ønsker jeg dere en fortsatt god jul og et riktig godt nytt år :)

Ingen kommentarer: