tirsdag 26. januar 2010

Helvetes måndte.....kan man kalle det for det tro? Begynte først med at bilen røk, så noen dager senere var det parafin ovnen som ikke var så lysten mer, 20 minus ute og med enormt dårlig sikringskapasitet eller hva jeg skal kalle det, så ble det ganske kaldt inne, og hver gang vi skal bruke noe ekstra strøm så må vi slå av ovnpaneler. så sprakk ene fortanna mi, så røk vaskemaskinen, så ble Kilah forgiftet av noe hun spiste noe i skogen, også har varmtvanns berederen begynt å bli slapp....livet er herlig :)

Joda vi får jo se på det positive, bilen fikk vi reparert etter et par dager og Kilah ble raskt frisk etter en tur til veterinær og oppkast :) Men det var virkelig skremmende, vi har faktisk ikke hatt syke hunder siden 2006 da Shaco ble blyforgiftet og fikk nyreskader, før det var det hans mor Dorthe som fikk jurkreft 9år gammel, og hvis jeg ikke husker helt feil så er vel det det eneste om man da ikke tar m Danica som ble avlivet pga manglene hofteskåler, så er ikke vant m sykdom og når Kilah begynte skjelve og miste balansen og kastet opp så må jeg jo innrømme at jeg ble kraftig skremt. Stakkar hun fikk gjennomgå hos veterinæren, bent og vridd i alle rettninger, kjørt "trillebår" m, barbert og sprøytestukket, huff, men hun fikk masse skryt av veterinær om hvor utrolig snill hun var som godtok alt, hun var i full bevissthet og rørlighet så jeg må si jeg ble imponert selv :)

Hera, datteren til Lita som vi har ute på for, har begynt å trene for å bli reddningshund i nrh, da blir det 2 stk fra det kullet som utdanner seg der, moro :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch då!! En olycka kommer sällan ensam sägs det =/... Skönt å höra att Kilah blev bättre fort.

Kul och höra att Hera skall börja räddningsutbildning =). Hälsa från farmor Ia att hon e stolt över dom "små". Kram Ia & Izac