fredag 25. september 2009

Litt mer sånn svada...

Var jo på valpeshow helga som var, kun Echo og Fanica som skulle stilles. Echo vant sin klasse, som han var alene i ;) og ble nr 2 i bhk. Fanica ble nr 4 av 5. Dommeren som var tysk, dømte nok riktig, men....for en udregelig type, han skal jeg hvertfall ikke stille for mer. Skulle tro han var mye mer opptatt av handleren enn av bikkjene. Stakkars Annicken, unge jenta som stilte Echo, hennes 2. utstilling og dommeren klarte å himle m øya til henne når hun sa hun var fersk og ikke forsto hva han mente, sånn oppfører man seg bare ikke, ikke så veldig motiverende for ferske utstillere når man møter slike dommere. Fikk på pukkelen jeg også (stilte Fanica), elendig handler og ikke måte på, greit nok for meg, jeg vet jeg er urdårlig handler, men for alt han visste, kunne det vært første gang jeg var i ringen og om så hadde vært, så hadde jeg nok blitt skremt bort fra å stille mer hvertfall. Denne dommeren er på svartelista mi hvertfall, aldri om vi stiller for han mer. Var flere som klaget på oppførselen hans, så var ikke bare meg ;) Ellers hadde vi det hyggelig da og begge valpene fikk supre kritikker :)

Formen begynner å bli på topp, klarte å løpe m Fanica to runder uten å hive etter pusten...jippi ;D Skal ta inn ergometersykkelen og begynne å trimme litt, greit kunne jeg tatt meg en sykkeltur m bikkjene, men her er det nesten bare oppoverbakker, så hadde ikke blitt mye sykling, så da begynner jeg m sykling inne også blir det ute etterhvert som formen kommer seg :)

I helga passer vi Eroz, en arti skrue uten ro i ræva ;))) skal på valpeshow igjen på søndag, Eroz og Faerie som skal stilles, så håper det er en litt mer hyggelig dommer enn helga som var, men hørt at denne dommeren er en hyggelig kar da :)

Imponert over nye instruktøren vår i sarp, Alexandra fikk m samtlige på valpekurset videre, og flere på hverdagslydighetskurset ønsket bli m videre også, ikke dårlig til fersk instruktør å være :) Godt jobba :)

Ingen kommentarer: