mandag 10. august 2009

LP stevne 9.aug09

Nå var det påtide å stille opp på konkurranse m hundene våre, endelig har vi fått tid til egne hunder etter vi fikk en ny instruktør i Hundeskolen som tok over vår avdeling

Lita var absolutt klar for å konkurrere, på henne mangler det kun litt finjustering, ellers er hun heltent og helt med og har gjort det råflott på trening, så var sikker på at hun og Kenneth fikk opprykk denne dagen Verre er det med Kilah, hun detter raskt av om påvirkning uteblir (her må jeg ta meg sjøl i nakken gitt ) men meldte henne på og fikk jo noen treningsøkter hvor jeg tøyde påvirkning, gikk til dels greit men store håpet på noe opprykk hadde jeg ikke, og når vi våknet til øsende regnvær...ja da var løpet kjørt. Kilah kan godt trene i regn, men er ikke så begeistret for å bli gjennomvåt...jaja det var det stevne tenkte jeg...Lita blåser i regn og uvær, hun er like tent åkkesom, så satset på at hun skulle redde dagen vår

Lita hadde start nr 1. Alt gikk såre vel helt til innkalling fra sitt....en helt totalt bankers øvelse som hun absolutt kan og som aldri har vært noe problem...men neida itte idag, hun tyvstartet FØR kenneth hadde gjort helt om og holdt og dermed nullet hun men jevnt over gjorde hun en god prestasjon

Så var det Kilah, start nr 13 og regn regn regn...ok tenkte jeg, her får vi bare blåse i alt som har m poeng å gjøre, gå inn i ringen og bare ha det masse moro selv om vi skulle nulle på alle øvelser, gøy skulle vi ha det!!

Men Kilah overrasket (nok en gang) og gjorde en suveren jobb m meg som fører og klovn Ingen nuller og dommeren mente vi var en meget underholdende ekvipasje

Så var det premieutdeling, regnet m at meg og Kilah lå blandt de tre siste (ja det var høyt nivå den dagen m mange gode ekvipasjer) og Lita sånn midt på. Dommeren startet m å rope opp lista fra bånn til topp, og etterhvert som han ropte opp ble jeg lengre og lengre i maska...hadde jeg og Kilah detti ut av lista? Kenneth og Lita ble ropt opp som nr 7 i klassen...også sier dommeren...og nå over til "kremen" Nå var jeg sikker på at vi hadde dotti ut, dette var jo ikke mulig...??? Men joda, første ekvipasje av "kremen" var pokker meg Kilah og meg!!!! VI FIKK OPPRYKK!!!!!! Undrenes tid er ennå ikke over gitt Hadde jeg ikke hatt ører hadde nok gliset møttes i bakhue

Resultatene ble som følger, Lita:
1. visning av tenner - 10
2. fellesdekk 2min - 10
3. Lineføring - 8
4. fri v foten - 8
5. dekk fra holdt - 8,5
6. innkalling - 0
7. stå under mars - 7
8. fritt hopp over hinder - 8,5
9. helhetsinntrykk - 8,5

Sum poeng: 151,5

Kilah:
1. visning av tenner - 10
2. fellesdekk - 8
3. lineføring - 7,5
4. fri v foten - 7
5. dekk fra holdt - 8,5
6. innkalling - 9
7. stå under mars - 7
8. fritt hopp over hinder - 9,5
9. helhetsinntrykk - 8

Sum poeng: 160

Dommer: Arild Eriksen

Ingen kommentarer: