mandag 13. juli 2009

Sommerferie....

Nå er det leeenge siden jeg oppdaterte, men fra nå og utover så blir det nok bedre :) Har nå levert to valpekull så nå blir det en velfortjent ferie på meg, gubben har begynt i ny jobb i år, så han får ikke ferie, dermed blir jeg alene på hytta m bikkjene i ukedagene også kommer gubben i helgene....damn jeg skal kose meg...og har allerede kost meg på hytta forrige uke, kom hjem igår for i morgen er det trening i Ski :) har akkurat fått kommet m i en treningsgruppe m RIK programmet, blir nok dårlig m c-arbeide på kilah, er nok litt for ømfintelig til å tåle belastning, men Lita er m og håper hun går hele veien, tror ikke det skal by på problemer for hun har det hun burde for å kunne trene c-arbeide, så det blir spennende utover, Kilah skal få gå alt annet i RIK programmet enn c-arbeide :) Ann Kristin og Draco vil også komme på treningene, da jeg skal hjelpe henne litt m gutten, han er en kjempebaby på halvannet år nå og han har jeg m på hytta i en periode for å trene bort noen uvaner. Ann Kristin har dessverre vært litt uheldig i det siste året m sykdom og diverse, derfor har hun ikke fått jobbet så mye m Draco som hun ønsket og nå føler hun selv at hun sitter fast, en helt naturlig sak når man trener hund, innimellom så står man fast litt og da er det helt greit å få litt hjelp :) Det optimale er selvfølgelig at jeg trener Ann Kristin og Draco sammen, men jeg synes det er greit å observere og finne riktig treningsmetode for den enkelte hund før jeg setter igang m å trene eier og hund, så Draco vil nok bli hos oss et par tre uker, samtidig som vi treffer Ann Kristin hver tirsdag og hjelper til m trening og oppdaterer henne fullt ut hva som har skjedd iløpet av uka :) Tenkte også jeg skulle legge inn en logg her ev på Hunden.no, for hvordan utviklingen går. Det som er problemet hans er hopping og biting, han biter ikke i sinne, pur glede og overskuddsenergi, samt at han trekker så mye i bånd at Ann Kristin har problemer m å gå tur m han, er tross alt 67-68cm baby liksom.

Så er det så klart noe som irriterer meg.....leverte en av valpene for tre uker siden, så idag fikk jeg beskjed .....valpen passet visst ikke inn i deres livssituasjon likevel, slikt blir jeg IKKE imponert over, man tar på seg et ansvar for et liv i mange mange år fremover, det er et levende vesen og valpene var kun par tre uker gamle når de bestmte seg for at de ønsket å kjøpe valp av oss, ingenting galt m valpen....det bare passet ikke så godt likevel....hrmf....

Så nå har vi ei tispevalp som søker nytt hjem, jenta er i sarpsborg, om noen er interessert så kan jeg kontaktes på email: lillhege@arcanorum.info eller tlf frem til onsdag 40232973 og jeg videreformiddler kontakt m nåværende eiere.

2 kommentarer:

Sivangj sa...

Hei
synes bloggen din er spennende å følge med på... Alle har vi da tider vi poster mindre enn andre..

Av den grunn har jeg en award liggende til deg på siden min
Håper du vil ta i mot den

Klem fra Siv

Heso sa...

Så moro :) tusen takk den var kjempesøt :)